The Ark has landed. Flight around Cronenberg orbit completed. We settled in Poland and adopted a familiar-sounding name (Galaktyka Mięsa) and local customs. We got ourselves a job in a corporation and got familiar with Sandler. We are fascinated by Korean culture (strangely similar to Polish) and the dark sides of science. We learn charisma from local shamans.
Jakub Knoll: electronics, suona, voice
Łukasz Bejnar: electronics, voice
music: Jakub Knoll i Łukasz Bejnar
texts: Jakub Knoll (2, 10, 12,14), Łukasz Bejnar (3, 5, 9, 11, 13, 14),
guest: Dariusz Jackowski – suona (13)
miks & mastering: Łukasz Bejnar
cover: Jakub Knoll “Filigranowe Studio” (facebook.com/FiligranoweStudio)
graphic inside album and on cd: Barbara Rosemary
painting on cover: Oscar Zwintscher “Gram”
Lista utworów:
Ciemności korytarzy jelit
I serca nieprzepastność komór
Jest wszechświata drobną iskrą
W galaktyce mięsa
Jest mitoza supernowych
Lodowate białe karły
Cefaid puls tętniący życiem
I gwiazd pył dawno umarłych
Świetlisty pokój płuc
Pajęczyn ścieżki nerwów
Zrosty skóry i blizn swąd
W galaktyce mięsa
Rzeki krwi pod skóry płótnem
Ciepłe życie – zimny piach
Ciała ruch jakże obłudny
Napęd jego: zachwyt i strach
Nowotworów cichy rozwój
Gnicie z życiem w ciągłym ruchu
Wszystkim jest i niczym jest
W galaktyce mięsa
To bardzo interesujące,
Co się teraz dzieje
zaopatrzony w lekarską torbę,
zapas barbituranów
i szpikulce do lodu
przejechał w ciągu roku
20 tysięcy kilometrów
bezdrożami Południa,
pozostawiając za sobą
szlak podbarwionych na śliwkowo oczu,
łowca głów w tournee po przytułkach,
ostatnia nadzieja prowincjonalnych wariatów
i właścicieli wyścigowych chartów,
nóż tłumi Hamleta i wyzwala Romea,
a nastolatkom kolana miękną
jak na koncercie Sinatry
* Tekst inspirowany postacią Waltera Freemana, amerykańskiego neurologa specjalizujacego się w lobotomiach (przeprowadził ich ponad 3500).
noc z Wenus
dożywocie z Merkurym
metaliczny posmak
powtarzalnej terapii
połykam złoto
i wypluwam czarną flegmę
rozgrzane żelazo
oczyszcza skórę
* Tekst inspirowany postacią Ulircha von Huttena, niemieckiego rycerza i humanisty, który zmarł
w wyniku choroby wenerycznej po długiej i nieskutecznej kuracji.
Reviews
[EN] “The unifying thread throughout the album is undoubtedly its atmosphere—dark, mysterious, and further heightened by spoken-word passages in Polish. This ambiance is constructed through an array of influences, weaving Industrial sounds, Breakcore, and bombastic arrangements into an Experimental EBM framework.”
[DE] “Musikalisch zeigt sich Galaktyka Mięsa, was auf deutsch Fleischgalaxie bedeutet, von seiner facettenreichsten Seite: Elektronische Klänge treffen auf experimentelle Ansätze, die immer wieder an Post-Punk, Electroclash, technoide Rhythmen und Acid erinnern.”
[IT] “È un album che sfida le convenzioni, che mescola l’astratto con il concreto, il tecnologico con il rituale. È un’opera che ti costringe a guardarti dentro, anche quando vorresti distogliere lo sguardo.”
“There’s a lot going for Lejek Bólu. It sounds good, it’s very varied, and tracks such as Arka with its high intensity, menacing synths – again reminiscent of some old video game – are truly good.”
[PL] “Wprawdzie nie znoszę polskiej muzyki, jednak to… To jest nie tylko wyjątek, ale i jedno z moich najnowszych i najlepszych odkryć. Zakochałam się w tej muzyce po usłyszeniu pierwszych kilku dźwięków i cóż… totalnie przepadłam w Galaktyce Mięsa. Nie ma już dla mnie ratunku :’) Uzależniłam się i chcę więcej.”
[NL] “Het levert een grillig en daardoor onvoorspelbaar geheel op, dat qua oude referenties doet denken aan Skinny Puppy, The Cassandra Complex, Phylr, My Life With The Thrill Kill Kult, Drill en Venetian Snares, maar met hun futuristische en eigenzinnige aanpak eigenlijk geen gelijke kennen. Het gaat van de alternatieve dansvloer tot onontgonnen en soms moeilijk begaanbare gebieden in de ruimte. Hierbij is het soms snel schakelen, maar pijn doet het zeker niet. Al is het wel zeer goed!”
“The album’s instrumental arrangements are purposefully erratic, mirroring the emotional instability of the thematic material. While some tracks provide more straightforward electronic beats, others stray into the realm of dark ambient and industrial noise, creating a fractured listening experience that mirrors the chaos and pain described in the album’s concept. There’s a feeling of imbalance, as if the tracks are pushing against each other, never quite finding resolution, which complements the existential themes of the album.”
[PL] “Album wydany przez Zoharum charakteryzuje się kosmiczną atmosferą, połączeniem mroku z humorem, transowością, ale i tanecznym beatem. Zamiast tradycyjnego śpiewu mamy tu monologi, niczym w słuchowisku – trochę abstrakcyjne, trochę żartobliwe, trochę poważne i dające do myślenia. Świat to zimne i pozbawione nadziei miejsce i, niczym w “O-bi, o-ba. Koniec cywilizacji“ Piotra Szulkina, “Arka nie przyleci”. Zapodajcie sobie tę dawkę wesołego katastrofizmu.”
[PL] “Utwory krótsze i miniaturowe sąsiadują z bardziej rozbudowanymi; te drugie, choć niekiedy trwają po pięć, sześć minut wcale się nie dłużą, co zapisać można na konto transowości muzyki duetu. Zespół potrafi „zassać” słuchacza, przenosząc go do zupełnie innego świata.”
[PL] „Lejek Bólu” to album wymagający, ale właśnie w tym tkwi jego siła. Galaktyka Mięsa stworzyła dzieło, które nie tylko wzbudza emocje, ale również zmusza do myślenia – zarówno o samej muzyce, jak i o emocjach, które za nią stoją. To płyta, która znajdzie swoich zwolenników głównie wśród słuchaczy ceniących mroczny klimat i otwartych na eksperymenty z dźwiękiem.
Video